Gospod Cvetkovič, ste eden od osmih letošnjih nagrajencev Gospodarske zbornice Slovenije, ki podeljuje priznanja za gospodarske in podjetniške dosežke v Sloveniji. Kako na splošno gledate na priznanja v gospodarstvu in kako ta vplivajo na morebitno poslovanje oziroma razvoj podjetja?
Na podeljeno nagrado sem ponosen in je rezultat dobrega dela, ne samo mojega, ampak dela celotnega kolektiva Radgonskih goric. Vsako priznanje, podeljeno gospodarstveniku ali gospodarski družbi, je pozitivna okoliščina, ki zagotovo pomeni promocijo podjetja ter s tem daje možnosti za nove poslovne priložnosti. Je pečat, ki potrjuje dobro delo ter hkrati zaveza in odgovornost.
Kljub težkim časom ste v Radgonskih goricah uspeli obdržati pozitiven trend poslovanja. Kaj je po vašem mnenju ključno za takšno uspešnost?
Na v preteklosti osvojenih lovorikah nismo nikoli niti za hip počivali, prilagajali smo se razmeram na trgu in sledili potrebam in željam potrošnikov. Z velikimi investicijskimi vlaganji v proizvodnjo smo uspeli ohranjati in dvigovati kakovost ter slediti modernim smernicam vinogradništva in vinarstva. In da ne pozabim, za vsem tem morajo stati ljudje, sposobni zdravega timskega dela, in takšen tim v Radgonskih goricah imamo.
Prodaja vin in penin v Sloveniji upada, vendar je vam v lanskem letu kljub temu uspelo povečati prihodke. Kakšen je vaš recept za uspeh?
Stalna skrb za kakovosten izdelek, ki mora biti takšen, kot ga pričakuje potrošnik, skrbno načrtovan marketinški načrt oz. dobro zasnovane promocijske dejavnosti, negovanje in povečevanje prepoznavnosti naših blagovnih znamk, ki imajo temelje v naši tradiciji ...
Glavnino prihodkov ustvarjate na domačem trgu, logični razvoj podjetja pa nekako kaže na tuje trge, kjer se že pojavljate. Na katere tuje trge se nameravate v največji meri usmeriti v prihodnosti?
Lokacijsko na največji preboj še vedno računamo na trgih bivše Jugoslavije, predvsem v Srbiji in na Hrvaškem, kjer poskušamo prodajo krepiti preko ustanovljenih podjetij v skupini, velik izziv nam predstavlja Mehika, kjer trg ocenjujemo kot pripravljen za naša vina, delno tudi Kitajska, kjer se kulture pitja sicer še učijo … Sicer pa smo prisotni v številnih tujih državah, vendar s sorazmerno majhnim prodajnim deležem.
Kako nameravate doseči oz. že dosegate prepoznavnost svojih blagovnih znamk na tujih trgih, kjer je konkurenčnost izredno velika?
Vsak trg ima svoje specifike in te je treba spoznati ter se jim prilagoditi, tako v okusih kot v podobi končnega izdelka. To seveda traja nekaj časa, imeti je potrebno tudi srečo z distributerji oz. uvozniki. Problem je, da je za tuje države, predvsem pa države t. i. tretjega sveta, Slovenija premalo poznana kot vinska destinacija in zato se je še težje uveljavljati in dosegati prepoznavnost. Na določenih trgih, kjer smo prisotni že več let, našo štorkljo kot zaščitni znak Radgonskih goric že prepoznavajo, drugje bomo morali vložiti še nekaj promocijsko aktivnih let …
Kako zagotavljate financiranje za razvoj novih blagovnih znamk?
Naše stabilno poslovanje z dobrimi poslovnimi rezultati in ustvarjenimi dobički daje pogoje in možnosti za razvoj novih blagovnih znamk. Gre za financiranje iz lastnih sredstev.
Kako pomembna se vam zdi kakovostna blagovna znamka in kako skrbite za to, da vaša ostaja prepoznavna in v koraku s časom?
Podjetje ima lahko številne blagovne znamke, a le tisti izdelek, ki ga trg posvoji, je lahko kakovostna blagovna znamka. In v Radgonskih goricah imamo kar nekaj kakovostnih blagovnih znamk. Naše podjetje je podjetje s tradicijo, ki jo že vrsto let skrbno negujemo. Blagovne znamke, ki smo jih skozi desetletja ustvarili in ki so jih potrošniki naših vin posvojili in jih vzeli za svoje, so naša zaveza za kakovostno delo in jih, kljub nujnim stalnim prilagajanjem razmeram na trgu, vedno znova ponujamo takšne, kot so: kakovostne, prepoznavne, všečne. Skrbno jim izbiramo dodatke, popestritve …
Kje vidite ključne prednosti poslovanja s tujimi trgi in ali menite, da se pomursko gospodarstvo v zadostni meri odpira navzven?
Z zagotovitvijo tržnega deleža v tujini se »mehča« odvisnost od domačega trga. Razpršena prodaja je po navadi zaželena in prinaša manj tveganj. V pomurskem prostoru imamo nekaj odličnih podjetij, ki dosegajo vidne izvozne rezultate in prepričan sem, da se vsako po svoje trudi narediti v tem segmentu kar največ. Menim, da stanje na tem področju v Pomurju ni bistveno drugačno od stanja v ostalih regijah Slovenije.
Kje vidite podjetje Radgonske gorice v naslednjih petih letih?
Zagotovo gre naša pot pogumno naprej, dober začetek poslovnega leta 2015 daje optimizem in zagon za nove aktivnosti tako v investicijskem kot v prodajnem smislu. Načrtujemo nadaljnjo širitev in posodobitev naših proizvodnih kapacitet vključno s primarno pridelavo in dolgoročno tudi centralizacijo naše kletarske proizvodnje in skladišč na skupno lokacijo.
Želimo si postati postati najbolj prepoznaven proizvajalec vrhunskih in kakovostnih penečih vin v regiji.
PIŠKOTKI Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z izborom opcije "se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja izberite opcijo "ne strinjam se". Več o tem.